Is het mogelijk in plaats van windows XP windows vista installeren?

Vriend van mij heeft een laptop die windows XP draait en ik heb een desktop met windows vista is het mogelik om XP van zijn laptop verwijderen en vista van mij desktop op zijn laptop te installeren?

11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom ooo waarom zou je dat willen doen.
Andersom wel gedaan. :)
(Niet op die manier overigens.)
koraal19
11 jaar geleden
vriend van mij vind dat XP niet deugt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou. Wacht maar af totdat hij Vista heeft dan.
Zou het niet aan de laptop liggen?
Of teveel troep (software, hardeschijf bijna vol) op de laptop staan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je moet kopen ga dan direct naar windows7 kijken.
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht_2008/microsoft_consumenten_gelijk/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vista gun je je vijand nog niet

Het beste antwoord

Ja, het kan, maar niet op de manier die jij wil. Je kunt niet tegelijk met dezelfde product key op 2 systemen tegelijk windows vista draaien. Hij zal zijn eigen licentie moeten kopen (en ga dan voor Windows 7, niet Vista). Let wel op de minimum specificaties, misschien is de XP laptop al niet geschikt voor Vista of Windows 7.

Toegevoegd na 19 minuten:
http://tweakers.net/pricewatch/279482/microsoft-windows-7-home-premium-sp1-%28nl-oem-32-bit%29.html is de 32 bits versie en kost iets van 85 euro. Als je op school zit of studeert kun je misschien nog goedkoper aan een legale versie komen ( https://www.surfspot.nl/homepage.htm ).
gvrox
11 jaar geleden
koraal19
11 jaar geleden
wat zijn ongeveer kosten ?

Andere antwoorden (2)

Dat is zonder problemen te doen maar ik zou het niet meer aanraden want XP is veel stabieler en trouwens Vista wordt niet meer ondersteund door MS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Volgens mij wil vraagsteller wel de Vista installatie op de desktop behouden (maar laat even weten als ik dat verkeerd begreep, koraal19)
koraal19
11 jaar geleden
je heb gelijk@gvrox
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is wel degelijk of hij zijn eigen Vista van op zijn PC op die van zijn vriend kan zetten waar nu XP op draait als OS.
Dit is niet helemaal mogelijk
je zou voor de laptop een product code Windows vista moeten kopen... Daar na moet je rekening houden dat als je vista installeert alle divers ontbreken, deze moeten worden gedownload via een andere pc of in iedergeval de netwerk divers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koraal19
11 jaar geleden
Hoe duur is zo een product code Windows vista ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ongeveer rond de 100 euro liggen geloof ik
koraal19
11 jaar geleden
bedankt