is het slecht om een usb stick als ram geheugen te gebruiken onder windows 7?

ik heb namelijk een oudere pc, wel met win 7 maar er zit maar 1gb ram in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee hoor, het is helemaal niet slecht om een USB als RAM geheugen te gebruiken. Een USB-stick is in de praktijk eigenlijk niet zo snel, zeker niet als je een oudere pc hebt met bijvoorbeeld USB 1.0 standaard.

Maar het is een prima en vooral goedkope oplossing. Ik heb zelf in totaal 3Gb RAM geheugen en werk daarbij ook met een 4Gb USB stick. Het verschil merk ik echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het niet als ram gebruiken, alleen als externe opslag. Net als een harddisk of cdrom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar baseer je dit op? Als je me een minnetje hebt gegeven ga ik ook weer uit van een plusje. . Met ReadyBoost, een nieuwe functie, kan je een externe usb-stick inschakelen als extern RAM-geheugen, om zo je pc iets performanter te maken. Maar dan moet die usb-stick wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het werkt alleen als je usb 2.0 hebt en als je usb-geheugen snel genoeg werkt. Plug je stick in de usb-poort van je pc. Verschijnt het venstertje 'Automatisch afspelen' en zie je de optie MIJN COMPUTER VERSNELLEN dan zit je goed en voldoet je usb-stick aan de vereisten. Klik erop en je komt in het menu van ReadyBoost terecht. Vink DIT APPARAAT GEBRUIKEN AAN en bepaal de ruimte die voor ReadyBoost moet gebruikt worden. Zie dat je nog genoeg ruimte overhoudt voor de mogelijke bestanden die op je stick staan. Klik nu op OK en je prestaties krijgen meteen een duwtje in de rug.

Andere antwoorden (3)

Het is niet slecht, maar gewoon veel te langzaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet slecht, maar wel te langzaam eigenlijk.
Daarnaast slijt de stick snel.

Kun je geen RAM-latje bijprikken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo slijt een stick te snel, absolute onwaar.
Niet slecht maar het heeft totaal geen zin, je kan een usb memorie stick niet als werkgeheugen gebruiken, dus je schiet er niets mee op. Of te wel je pc blijft even traag als voorheen.