Deze twee handleidingen zijn goed te gebruiken.
http://www.windowswebwereld.nl/windows-8/dual-boot-windows-8-met-windows-7-m-b-v-een-vhd/
http://lifehacker.com/5840387/how-to-dual+boot-windows-7-and-windows-8-side-by-side (Engels!)

Persoonlijk vind ik de Engelse handleiding het beste, maar ik weet niet of je daar erg goed in bent. Je kunt ook altijd op google zoeken naar "Dual boot windows 7 8" en een handleiding gebruiken die jou handig lijkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...Wilt u Windows 8 naast Windows 7 installeren? Ook dat kan. Hiervoor is het wel nodig dat de harde schijf minimaal twee partities bevat, waarbij Windows XP, Vista of 7 op de ene staat, terwijl op de andere partitie minimaal 20 GB aan ruimte vrij is. In plaats van verschillende partities is het ook prima als er meerdere harde schijven of SSD’s in de computer zitten. In dat geval staat de bestaande Windows-installatie op de ene schijf en zet u Windows 8 op een andere schijf – mits daarop voldoende vrije ruimte aanwezig is. Als u meer dan één schijf hebt, kunt u er uiteraard ook nog steeds voor kiezen om de verschillende Windows-installaties op verschillende partities van één van de schijven te plaatsen Start de computer op met de installatie-dvd van Windows 8 en kies voor Custom. In het scherm met de partities kiest u nu niet de partitie met de bestaande Windows-installatie, maar de tweede partitie (of de andere schijf) waarop de ruimte is voor Windows 8. U kunt dan via de Drive options kiezen om de schijf of partitie te formatteren, of hem te verwijderen en opnieuw aan te maken. Daarna gaat de Windows 8-installatie na een klik op OK en Next door met de stappen die u eerder hebt gezien. Na het laatste scherm volgt het inlogscherm, waarover later in dit artikel meer kunt lezen...