als ik windows opnieuw installeer, hoe zit het dan met de drivers, van bijvoorbeed het moederbord?

ik wil windows 7 opnieuw installeren. ik heb de DVD bij mijn laptop gekregen. als ik dit heb gedaan, werkt alles dan weer gewoon zoals het hoort, of moet ik ook nog andere dingen regelen zoals divers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou u W7 opnieuw willen installeren ?
Hij zal daardoor niet vlugger of trager werken !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar het programma drivergenius

Het beste antwoord

Na verloop van tijd zal Windows steeds trager worden door allerlei vervuiling, o.a. in het register.
Als je W7 opnieuw installeert zou ik beginnen met windows update te draaien. Hierbij zullen een aantal lekken worden gerepareerd omdat je een "oude" versie hebt van Windows. Daarnaast zal windows update ook drivers vinden van de recentere) hardware. Daarna zal je inder daad het e.e.a. nog missen, maar dat is eenvoudig te verhelpen door naar de website van desbetreffende fabrikant te gaan. Als je wilt zien wat je nog mist, kan je het beste kijken in apparaat beheer: start→rechtsklik Computer→eigenschappen→apparaatbeheer. Als je een kopie van de map drivers van je huidige installatie backupt dan kan je de inhoud daarvan straks weer terugzetten in de nieuwe drivers map. Scheelt straks weer wat zoekwerk.

Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt

Andere antwoorden (1)

Je zal inderdaad voor sommige apparaten de drivers moeten installeren en houdt rekening met een antivirus programma . Veel apparaten worden door Windows herkend.