ik wil graag bij het opstarten van mijn laptop (windows 7 home) een laadscherm krijgen dat mijn laptop mijn programs laat dat ik daarna meteeneropkan?

als ik mijn laptop opstart dat je dan moet wachten totdat laptop alle programma's heeft geladen die op je laptop staan, net dat aanmeldscherm met welkom dan laat die ook je programma's maar dan een soort server afbeelding dat er bijvoorbeeld staat "BEzig met programma's laden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Is er niet volgens mij zoals jij aangeeft, je kan wel kiezen welke progs automatisch opstarten.
Start->uitvoeren/zoeken->type msconfig en dan tabje opstarten en vink aan/uit welke progs je wilt dat auto starten, maar meer programmas betekend langere duur voordat je pc klaar is voor gebruik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft geen zin. Je laptop heeft het zo druk met het starten van allerlei software dat je niets anders kunt doen totdat dat allemaal achter de rug is.
Je kunt wel kijken of al die programma's echt wel moeten worden gestart. Je kunt daar een einde aanmaken via Uitvoeren -> Msconfig. Maar je moet dan wel weten wat je doet, want je wilt bijv. niet je virusscanner uitzetten.
Je kunt ook je laptop nooit afsluiten, maar in de slaapstand zetten. (Hybernation). Dan is ie vlugger ter beschikking.
escape
11 jaar geleden
Nee, helaas is dat niet mogelijk.
Je kan wel bepaalde zaken hierin regelen.
Je kan deze programma's direct laten opstarten maar ook ervoor kiezen om deze met een vertraging of helemaal niet te laten opstarten.

Het snelst start een laptop op als alles mooi afgeslankt is en dus zo weinig mogelijk opstart in de achtergrond.
e.e.a. kan je regelen in je Msconfig
( start/uitvoeren/msconfig ).

Maar toch komt het een beetje onlogisch over.
Je geeft zelf al aan dat je laptop allerlei dingen aan het opstarten is en dat je het schijnbaar lastig vind om daarop te moeten wachten.
Nu wil je hem boven op datgene ook nog een extra ding laten doen.