Je kan en mag gewoon doorwerken.
De bestanden waarmee u aan het werk bent, of die anderzijds "bezet" zijn worden bij het proces overgeslagen.
Wel wordt uw systeem tijdens het proces stukken langzamer.
Extreem zware applicaties zou ik wel afraden, dus bijvoorbeeld geen zware games die het maximale van je systeem nodig hebben.

Ik adviseer dan ook als u gaat defragmenteren om dit op een tijdstip te gaan doen dat u uw machine niet gebruikt.
Eigenlijk gaat dat ook op voor uw virusscanner.
Niet omdat het niet wil maar dan heb je er het minste "last" van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij wel, tenminste dit doe ik altijd wel, en anders zou je denken dat je besturingssysteem je daar wel over zou waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Defragmenteren gebeurt op de achtergrond.
Je kunt gewoon doorwerken, je computer kan tijdens het defragmenteren iets langzamer zijn.
11 jaar geleden
Ja, je kan doorwerken, maar als je teveel wijzigingen aanbrengt in je schijf tijdens doorwerken zal het defragmenteren opnieuw beginnen. Ga dus niet uitgebreid je schijf opruimen terwijl je aan het defragmenteren bent, doe dit liever voordat je gaat defraggen.