Hoe moet ik dit probleem oplossen? Skype doet het niet. Zie beschrijving.

Ik kan geen verbinding maken met skype. Heel raar. Gister heb ik skype aangemaakt, en ik kon gewoon chatten enzo. En gewoon inloggen. Nu wil ik mezelf weer inloggen. Ik klik op de skype button. Dan komt er zo'n balkje waar je je gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren. Ik heb allebei juist ingevoerd, maar dan staat er: Skype kan geen verbinding maken. Hoe moet ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mischien iets met je internet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je wel inloggen op skype op IM.net?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niks met m'n internet... M'n internetverbinding doet het gewoon. Ja ik kan wel gwn inloggen http://www.skype.com/intl/nl/home :(

Antwoorden (1)

Negen van de tien keer heeft het te maken met uw firewall.
Deze zal hoogstwaarschijnlijk uw verbinding storneren.
Dat kan de Firewall zijn op uw pc/laptop maar kan ook een eventuele firewall zijn die in uw router zit.

Ook kan de oorzaak bij uw virusscanner gezocht worden.
Sommige scanners blokkeren bepaalde applicaties ( net als een firewall ) als deze plots het internet op willen.

Gewoon rustig alles even nazien.
Mischien heeft u of een andere gebruiker nadien nog iets gedaan ( iets geinstalleerd, gewijzigd o.i.d. ) waar u even niet aan gedacht heeft.