Kan ik de firmware van mijn Playon HD mini modden?

Op de (mijn) AC Ryan Playon HD Mini staat Linux. Lijkt me logisch dat je daar bij moet kunnen komen...het is immers een OS. Zo is er ook firmware voor dit apparaat en het lijkt me niet meer dan logisch dat je kan rommelen met deze firmware en er features aan toevoegen, verwijderen of aanpassen, zoals de GUI> Vrij veel van en voor Linux is immers open source.

Helaas kan ik vrij lastig iets vinden hierover.
Is er iemand hier die mij verder kan helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Waar je op moeten zoeken is de term "Custom Firmware", deze gasten http://playon.unixstorm.org/installation.php hebben een CF gemaakt maar let goed op wat je doet en zorg ervoor dat je zeker weet dat je de CF wil installeren, lees even goed de beschrijving en of deze wel doet wat je wil dat hij doet.

Dit is wat er in de GUI veranderd wordt:

GUI
This firmware release is introducing better GUI. It is impossible to completely change it to GUI 2.0 or anything like that while staying on current SDK firmware (r4824), so

I've decided to improve current graphical interface:
completely new main menu awful white/red buttons are replaced with something better white background for messages has been removed the famous 'almost-invisible-green-selection-bars' are replaced with something better
fixes for selection bars in Shoutcast radio which A.C. Ryan couldn't fix (255, 255, 255 bug) improved Browser, File Copy and Setup (thank you Eminent) basic clean-up resulting in 62 removed images (26% decreased space usage) some other minor fixes..

Kleine dingetjes, vooral omdat de echt betere GUI niet zou passen op het wat kleine geheugen van de Mini.

Disclaimer: Firmware flashen kan altijd een keer fout gaan, zorg dat als je eraan begint je alles rustig voorbereidt en goed de instructies volgt. De directie van de MrTomaat antwoordgeefservice is in geen geval aansprakelijk voor geleden schade.