Als ik Windows 7 installeer op mijn Vista computer, blijven dan alle software, games en documenten bewaard?

Ik heb heel veel games, bestanden en software op mijn computer staan, maar moet ik dit allemaal opnieuw installeren als ik overga op Windows 7?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Wanneer je Windows 7 op je computer zet gaat hij Vista overschrijven. Je krijgt dus een standaard Windows zonder iets erop.
Je zult spellen en documenten dus opnieuw moeten installeren

Toegevoegd na 2 minuten:
Je bent alles kwijt, wanneer je over gaat tot het herinstalleren van je OS
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Upgraden is de handigste manier om Windows 7 op uw computer te installeren, omdat hierbij uw bestanden, instellingen en programma's van Windows Vista behouden blijven (zie bron).
Bij het upgrade krijg je een keus. Upgraden met behoud van bestanden, instellingen, etc. of een schone upgrade. Bij mij mislukte eerstgenoemde methode en moest ik kiezen voor een schone upgrade. Bij deze methode ben je dus wel alles van je vorige OS kwijt.
Als je kiest voor eerstgenoemde methode dan zou je wel alles veilig moeten stellen want het kan mislukken en moet je, net als ik, alsnog voor een schone installatie kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe kan je idd voor upgraden kiezen, echter dat raad ik je sterk af. Als je voor een upgrade gaat, krijg je alle "rommel" dus dingen die instabiliteit en traagheid kunnen veroorzaken er gratis bij. Ik neem aan dat je naar W7 gaat om een beter en stabieler Windows versie te hebben, als dat zo is kies voor een verse installatie en installeer daarna je games enz...
Maak natuurlijk eerst een goede backup van de harddisk, dat moet je trouwens sowieso doen, welke optie je ook kiest. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Microsoft heeft voor Vista een upgrade gemaakt die alle bestanden en programma's mee overneemt.
Doe je dat vanuit XP dan moet je een schone installatie doen.
Het is natuurlijk altijd nodig om een goede back-up te maken op een extern opslagmedium voor je aan de klus begint. Als de computer onder Vista al wat trager dreigde te worden is het altijd beter een schone installatie te doen.
Dat kost wel veel meer tijd.
Frank
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
let wel op!! is je vista een 32 bits versie ???
en je windows 7 een 64 bits versie ???
dan zal je als je echt overschakelt op 64 bits versie alleen een volledig nieuw installatie kunnen doen
maar het voordeel weegt daarvan echt wel op tegen enig nadeel je pc wordt echt sneller
ik weet niet of het volgende nog geldt tegenwoordig maar
als je windows 7 activeert op 32 bits kan je later niet meer overschakelen op 64 bits
dus je moet meteen vanaf het begin kiezen voor 64bits
ik weet dus niet meer of dat tegenwoordig nog geld maar
uit veiligheid zou ik je toch maar adviseren
vanaf het begin de 64 bits versie te installeren en te activeren
maar dat houdt dus nu wel in dat je een backup moet maken.
capthavoc
11 jaar geleden
Je kan altijd mits je nog ruimte hebt op je schijf een primaire partitie maken dat is een hoofd ruimte op je schijf net als waar jou vista nu op draait. Dan zet je windows 7 gewoon er naast. Ik draai ook verschillende besturing systemen naast elkaar. Kijk voor de schijf info in je configuratie scherm en ga naar het juiste gedeelte waar je de c schijf kunt zien met daar hopelijk nog wat extra ingedeelde ruimtes. Kijk naar een ruimte die niet is toegewezen en kijk of je daar via klikken en menu een primaire partitie van kan maken. Zorg wel dat er geen usb externe schijven en dergelijke dan aangesloten zitten anders zie je die ook staan en dan heb je kans dat je daar op gaat werken en de boel wist op die usb schijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja kan als je windows 7 installeert kiezen voor een upgrade of nieuwe installatie kies upgrade dan staat er ook windows installeert alleen windows 7 en de documenten etc. blijven bewaard.