Is er een sneltoets aan te maken om je taakbalk automatisch te verbergen en weer standaard te laten verschijnen?

Ik ken de optie van rechtsklikken -> eigenschappen -> vinkje aan danwel uit. Ik ben dus echt op zoek naar een in te stellen sneltoets, zodat het dus met 1 of meerdere tegelijktijdige drukken op de knop te wisselen is van automatisch verbergen naar niet verbergen.

Over het algemeen vind ik het fijn om de taakbalk verborgen te hebben, maar bij sommige werkopdrachten gebruik ik verschillende programma's waartussen ik veel schakel en dan wil ik hem juist graag onderaan hebben staan.
Het is een privecomputer, dus ik zou d'r alles in mogen aanpassen wat maar kan. Ik gebruik Windows XP.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (3)

Als je hem standaard verbergt en je gaat er met de muis naar toe komt hij automatisch tevoorschijn. Ook als je op de Windowstoets druk komt de balk tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat snap ik. Maar dat is dus niet wat ik wil, ik wil hem op die momenten juist vast in het scherm hebben, dat hij zich niet weer automatisch verbergt. Want dan is het overzicht veel beter als ik steeds tussen een programma of 4 a 5 moet schakelen.
Rechtermuisknop naar Eigenschappen. Vink dan Auto-hide (verberg) af of aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ook bij de Eigenschappen bij de systeem icons de optie tonen/verbergen aanvinken. (staat geheel onderaan).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel programma's te vinden die je zelf hotkeys laat maken. Auti hotkey is er 1 van. Probeer eens of je met een dergelijk progjes de taakbalk kan laten verschijnen.