Mini laptop traag helpt meer ddr geheugen, en hoe opnieuw te installeren ?

hallo ik heb een mini laptop een samsung 210 plus
windows 7 starter. met 1 gb geheugen, als ik er een kaart er instopt van 2gb reageert dan de laptop sneller?
en hoe kan ik windows starter opnieuw instaleren? via een download? de key staat achter de laptop

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Jazeker meer geheugen meer snelheid maar zorg er wel voor dat het het juiste geheugen is
en misschien wat cleaning tools gebruiken
defragmenteren ed ?

Als er nu al windows op staat en dat werkt hoeft je dat niet te herinstalleren alleen omdat je er meer geheugen inzet.
en ik weet niet of je minilaptop over een herstelpartitie beschikt ?
anders misschien een usbstick installatie
of een externe cd rom er aan hangen ?
capthavoc
12 jaar geleden
Meer geheugen kan soms een oplossing zijn. Maar als het systeem niet meer dan 1GB ondersteunt heeft het geen enkele zin, want dan zal het systeem of niet meer werken, of hij herkent het gewoon niet.

Doordat hij een shared video memory heeft, steelt hij ook nog eens een deel van je werkgeheugen voor alle grafische toepassingen. Dus bij spelletjes en films zul je dit snel ervaren. Daar kun je niets aan doen, behalve je geheugen uitbreiden, als dit dus kan, zo niet houd het gewoon op.

Vermoedelijk heb je windows starter of dvd/cd erbij gekregen, of anders staat hij op een recovery partitie. Er is geen download van beschikbaar. Als je die van jou kwijt bent, moet je contact opnemen met de winkel waar je de laptop gekocht hebt, of bij Samsung.

Suc6