Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is er opeens een dll van mijn xp computer weg?

Ik wil mijn XP computer weer eens opstarten en toen bedacht ik, nee dat kan niet omdat deze aangeeft dat er een dll mist.
en wel deze; system32\hal.dll
Ben niet erg bedreven in deze dingen, maar is er een oplossing voor??

Toegevoegd na 14 minuten:
dus nog even voor de goede orde, kenners weten het wel maar toch. De pc start dus niet op! Hoe krijg ik dan dit bestandje weer in de hoofdmap? Heb geen cd met windows XP erop!

Toegevoegd na 1 dag:
Kan iemand me dan uitleggen wat ik moet doen, stap voor stap, om de pc aan te krijgen, dus dat ik wat meer op beeldscherm krijg dan de boodschap dat de computer niet kan opstarten? Nu blijf ik hangen op bovenstaande en weet echt niet hoe en waar ik een bootable usbstick kan maken en/of waar ik moet starten

Bij voorbaat weer heeeeel veel dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
589

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kan je niet opstarten in veilige modus dat wil vaak nog wel en anders via een andere pc een opstart cd maken en die proberen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik altijd doe met zo,n probleem is een donor pc gebruiken. Heb je een kennis met een pc met xp dan ben je zo goed als gered. Kopieer het missende bestand naar een usb stick of als het past een diskette.

dan bij je eigen pc terugzetten naar de locatie waar het mist. Je kan de pc in dos modes opstarten met een opstartdiskette of bootable usb stick en vervolgens een en ander terugzetten

Veel succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Via de zoekfunctie kan jet het bestandje makkelijk vinden en het past makkelijk op een diskette
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding