hoe verwijder ik windows 7?

ik wil windows xp terug op mijn computer zetten daarom moet windows 7 eerst verwijderd worden maar hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom wil je terug naar XP?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd; zo slecht is windows 7 nou ook weer niet.

Het beste antwoord

Je gaat eerst naar de BIOS.
daar stel je in dat je cd-rom / dvd-rom speler als eerst moet opstarten.
dan start je de pc opnieuw op en doe je de xp cd er in.
je doorloopt de installatieprocedure en kiest er voor om de schijf volledig te formatteren.
Dan installeer je windows xp weer.

VERGEET NIET JE DATA/DRIVERS TE BACK-UPPEN!
anders ben je alles kwijt.

kijk hier ook even naar
http://www.optelsom.nl/computer-traag-windows-opnieuw-installeren-is-de-oplossing.html

suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg steeds de melding setup wordt geblokkeerd door compatibiliteitsproblemen en kom dus niet verder met het installatie programma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werkte niet direct, maar na wat info ingewonnen te hebben bij een plaatselijke computerwinkel is het uiteindelijk gelukt, bedankt allemaal

Andere antwoorden (3)

Als je je xp cd er in doet en gaat installeren zal deze je harde schijf formatteren waardoor Win 7 verdwijnt en je xp er gewoon op kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik Krijg dan de melding setup wordt geblokkeerd door compatibiliteitsproblemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook je partitie verwijderen wat je c schijf zal zijn. Dan opnieuw aanmaken en de installatie zal dan vast wel lukken. Die opties krijg je allemaal als je de XP cd er in doet en ermee opstart
'downgraden' wordt niet ondersteunt door micro$oft, maar je kunt wel gewoon je schijf formatteren en windows XP installeren.
Maak wel eerst een backup van de zaken die je wilt bewaren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe formateer ik mijn schijf?
De cd erin doen van de versie die je wilt hebben, i.v.p. windows 7.
Waarneer je de nieuwe hebt geïnstalleerd is windows 7 weg.

Succes!