kan ik een MacBook pro kopen in amerika?

hallo, kan ik een MacBook pro (liefst 15 inch) in Amerika kopen zonder problemen. ik wil hem namelijk wel in het Nederlands. en is er geen probleem met de stekkers? en kan ik veel problemen krijgen met de douane? Als het amper iets scheelt in het geldbedrag koop ik hem natuurlijk hier!
bedankt (:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (4)

1. Ja je kan een MBP kopen in Amerika.
2. Taal kan je veranderen
3. Je zal even een europese lader aan moeten schaffen
4. Gebruik hem in Amerika en neem hem niet mee ingepakt in de mooie doos. Die kan je beter daar weggooien.

Toegevoegd na 3 minuten:
1499 dollar = 1052 euro (In Nederland kost de MBP 1449) dat is dus 400 euro goedkoper.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zeg de MBP maar bedoel de MBP die in USA $1499 kost.

Toegevoegd na 5 minuten:
Heb niet de belasting gerekend die is in de USA verschillend per staat, dus je voordeel is kleiner dan berekend.

Toegevoegd na 11 minuten:
Europese lader hoeft niet, alleen een verloopplugje is al voldoende, de lader kan zowel 110v als 230v aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe wisten ze dat die iPad daar gekocht was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reactie, heb ik veel aan! +1
Je kan in de VS best een Macbook kopen, geen probleem. De aanschafprijs (let op de tax die er bij de kassa nog bij komt) is zeker een stuk lager dan in NL, en daar komt het wisselkoersvoordeel nog bij.
Je krijgt hem dan uiteraard wel in het Engels...
Ook met een US adapter met bijbehorende stekker al kan je deze stekker met een verloopje ook wel in NL gebruiken. Kijk vóór aankoop wel even of de adapter wel 220V aankan: anders moet je in NL alsnog een nieuwe kopen.
Tenslotte mag je formeel maar tot €430 aan totale waarde invoeren bij terugkeer in NL (dus inclusief alle designerkleding uit de outlet malls;-)
Geef je de Macbook aan bij de Douane, ben je bijna alle voordeel weer kwijt. Doe je het niet en wordt je gecontroleerd......
Een iPod en (3) Nintendo heb ik zelf ook wel eens mee teruggenomen van vakantie. Maar bedenk even goed of voor een Macbook alle voor/nadelen en risico's tegen elkaar opwegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het doet en het risico bij de douane neemt: zorg in ieder geval dat je alle documentatie en aankoopbewijzen niet meer bij je hebt (tip: vanuit de VS met de post opsturen) en dat het het apparaat hebt gebruikt alsof je hem al vanuit NL had meegenomen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje! +1
In principe ga je wel iets doen wat niet mag, daar moet je je bewust van zijn, en niet onzekerheid en zenuwachtigheid uitstralen als je dat ding door de douane drukt.
Het wordt gedaan, maar wees er op bedacht dat je tegen de lamp kunt lopen. Dan betaal je op zijn minst invoerrechten en BTW, maar misschien ook nog een boete.
Heb je daar allemaal geen moeite mee zorg dan:
- Dat hij er niet fonkelnagelnieuw uitziet, dus een paar vingers erop, de stickers er af, kabels niet netjes opgerold met het klipje er nog om, etc.
- Sluit het ding aan en configureer het OS, en zet er foto’s, bestanden, e-mails op. Dit moet je voorbereiden. Je moet je e-mail bestanden en contacten op een externe schijf meenemen en die importeren.
- Wees bedacht wat de netto prijs is incl. sales tax waar je hem gaat kopen.
- De garantie is een dubieuze zaak. De sites van Apple spreken elkaar tegen. De ene heeft het over werelddekking en de ander (zie citaat onder) beweert dat je papieren in orde moeten zijn. Invoerrechten + BTW kunnen dan weer van toepassing zijn, wat het voordeeltje helemaal teniet doet.
- Neem vanuit NL voor de voeding een euro (shuko) snoer of verloopplugje mee (van Apple, klikt op de voeding) zodat het er niet uitziet dat je hem in de VS hebt gekocht.

Succes!

[If you seek service in a country that is not the country of purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. For international service, Apple may repair or exchange defective products and parts with comparable products and parts that comply with local standards. In accordance with applicable law, Apple may require that you furnish proof of purchase details and/or comply with registration requirements before receiving warranty service.]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan maar zou ik wel ff een andere stekker kopen (of verloop) anders knettert het rond je oren!
Maar ik geef je groot gelijk dat je um daar koopt veeeeeeel goedkoper!!!!!!
Gr Gebruiker71