Mijn computer start niet meer op en zegt dat ik de Windows XP cd moet gebruiken om hem te repareren. Maar er zit geen CD lade in

Kan ik zonder het OS op te kunnen starten de driver van een nieuwe CD lade installeren en hoe? Er zit ook geen floppy in ):

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe heb je helemaal geen driver nodig, zeker niet voordat je in Windows zit, als alles goed is aangesloten moet je moederbord hem gewoon herkennen. Als het een oude CD-Rom drive is moet je even goed kijken of de jumpers goed staan. Toegevoegd na 3 minuten: Afhankelijk van hoe de andere jumpers van de op dezelfde kabel aangesloten apparaten zit moet je de jumper op je CD-Rom drive veranderen. Toegevoegd na 5 minuten: Je kan ook even in je BIOS kijken of je CD-Rom gevonden wordt en als eerste in de Boot-sequence staat. Probeer Del, F2, F10 of kijk op het opstart scherm of een andere key aangegeven wordt.

Mischien staat je bios verkeerd? Dat hij probeert van de cd te booten. Maak anders een bootable usbp

Als ik het goed begrijp zit er geen CD lade in je computer; dan is het vermoedelijk een netboek. Heb je wel een CD met XP erop? In dat geval zal je op een andere computer een iso kunnen maken van de CD ( of DVD) die je dan met een programma als Daemontools kan "mounten". D.w.z. dar je hem als het ware afspeelt. Een andere optie is een externe cd/dvd speler aan je computer te hangen en daar de cd van XP in stoppen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100