Verliest men data bij het upgraden naar een nieuwere versie van Linux? Dit gedaan met een live cd.

Eerst heb ik deze upgrade doorgevoerd vanuit linux zelf, maar blijkbaar heb ik iets te hard liggen knoeien en heb ik nu enkele problemen met het systeem. Vandaar dat ik mij afvraag of men data zou verliezen bij het upgraden met een live cd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je geeft niet welk linux versie je gebruikt maar, toevallig heb ik zelf net "ubuntu"11.4 (her) geïnstalleerd met de cd en daar in is een optie om opnieuw te installeren met behoud van al je gegevens wel moet je mogelijk wat software opnieuw installeren maar de gegevens van die software ( ww enz) worden veelal wel bewaard desalniettemin is het wel slim om je bestanden toch even veilig te stellen voor je hier aan begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al geprobeerd ‘Evolution’ gewoon opnieuw te installeren? ( ik gebruik thunderbird - moest deze ook opnieuw installeren maar daarna werkte alles weer als vanouds en had ik alles nog) - in je persoonlijke map zit een map ‘Evolution’ weet ik ....
suc6

Andere antwoorden (3)

Als je een upgrade doet heb je geen data verlies, als je gaat herinstalleren is het mogelijk dat je alles kwijt bent, kijk dus goed dat je voor upgrade kiest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je helemaal veilig wil zijn kan je natuurlijk met die live cd even opstarten zonder installatie, dit duurt even maar dan kan je daarna al je bestanden veilig stellen en daarna kan je rommelen wat je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je indertijd een aparte partitie "home" gemaakt hebt, zullen al je eigen bestanden daar op staan, en bij een herinstallatie kun je dan die partitie onaangetast laten, en na de herinstallatie opnieuw mounten (misschien niet eens nodig)