hoe kan het dat mijn dvd-drive het klepje ervan niet open gaat ik druk steeds op de knop en hij gaat niet open?

Toegevoegd na 4 minuten:
het is voor de pc voor mijn mini laptop

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een CD drive in een PC zit een heel klein gaatje, hier kan je een speld of ander klein voorwerp in steken en dan gaat de drive open. Probeer dit en misschien doet hij het daarna weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar computer en vervolgens naar de dvd speler en klik op uitwerpen

Het beste antwoord

Hoor je wel geluid, dat het motortje draait? als je dat hoort zit ie klem, en anders is het motortje of een van de kabeltjes of het knopje stuk. is het trouwens de dvd drive in de pc of dvd speler?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nu een anderen geleend maar dat zou het kunnen zijn

Andere antwoorden (3)

Probeer het eens via de verkenner: rechtermuis op de dvd-drive en dan kiezen voor Eject.
Lukt dat ook niet, dan PC helemaal uit en weer aan en nog eens proberen.
En werkt dat ook niet, dan werkt de drive mogelijk helemaal niet meer, misschien zit er dan een stekkertje los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of. de voedding is niet aangesloten.
of. voorop zit een klein gaatje druk daar eens in met een naald ofzo dat werkt.
of je moet ( net als met mijn pc ) eer klap bovenop je pc geven als je dat knopje in drukt. XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De escape mogelijkheid is een dun voorwerp ( bv een rechte paperclip ) in het kleine gaatje aan de voorkant van de drive te steken op het moment dat je het knopje indrukt waar normaal het klepje mee open gaat. Even doorduwen en het klepje gaat open. Succes gegarandeerd.