Ik het een probleem met het opstarten van mijn computer.

Beste mensen,

Ik heb bij het opstarten van me computer een probleem (vermeld de titel ook). Het probleem is als volgt:

Ik heb mijn computer teruggezet naar z'n fabrieksinstellingen. Toen hij klaar was moest hij opnieuw opstarten en zei dat hij het bestand "winload.exe" mist met als error "0xc000000e". Ik ben gaan zoeken op verschillende fora en ben gekomen op de microsoft website waar het gewoon staat uitgelegd.

Het probleem is nu, ik snap echt helemaal niets van wat hier word verteld.

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itprovistadeployment/thread/b26a0560-b3a1-4236-b0de-35065ac38575

Aub hulp!

Rick

PS: Heb geen installatie cd...!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit kan je op verschillende manieren doen.
Wellicht heb je ergens of iemand in je vrienden/kennis kring met een Windows CD.
Dan kan je vervolgens booten van de CD
en dan iezen voor Repair.
Dan C: kiezen, typ fixboot en fixmbr en je bent er vanaf.

De volgende manier is als volgt.

Druk hiervoor bij opstart van de pc herhaaldelijk op de functietoets F8.
Start system repair op door dit te selecteren en op enter te drukken.
W
Kies bij herstel voor "command prompt"

Voer nu volgende opdrachten in:

opdracht:
Bootrec.exe /FixMbr
opdracht:
Bootrec.exe /FixBoot
opdracht:
Bootrec.exe /RebuildBcd
Druk ENTER na iedere opdracht.
Herstart je computer op de normale manier.

en done