Nee hoor. Bronvermelding kan handig zijn, maar is niet altijd nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet dit hoeft niet. Soms weet je het zelf toch? Het is wel es handig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar het is wel zo fatsoenlijk om als je een antwoord van b.v. wiki haalt, de bron er even bij te vermelden. Dan kunnen anderen het even na lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus.
Lees de richtlijnen en de FAQ door, dan weet je al veel meer bij 'help', op de site).
En als je tekst letterlijk overneemt, hoort het wel om de bron erbij te zetten (maakt het ook controleerbaar, plus dat je dan kunt zien of de info van 'blabla.com' komt of van een serieuze site).
Als je zelf informatie hebt gezocht en een handige site hebt gevonden, dan is die site vermelden ook slim: mensen kunnen daar dan verder lezen als ze dat willen.

Je GV-account kan verwijderd worden als je je herhaaldelijk niet aan de richtlijnen houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, hooguit - als je het echt bont maakt, door bijvoorbeeld een totaal ongemotiveerd zinloos antwoord te geven - worden er wat punten van je saldo afgetrokken als je antwoord verwijderd moet worden.

Maar als je daar een sport van maakt, en er ook nog vragen bij stelt die het zelfde lot moeten ondergaan, komt er op een gegeven moment wel een einde aan je aanwezigheid op GV ja. Of in elk geval aan je mogelijkheden tot deelname. Dan ben je alleen nog maar een naam met een hele hoop minpunten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, vóórdat jouw account wordt 'verweidert', zal er daarover eerst contact zijn tussen jou en de moderatie van GV.
Ze zijn daarin bij GV zeer zorgvuldig.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat niet hoor.

Maar als je informatie ergens vandaan haalt is het wel correct om de bron erbij te vermelden. Kunnen anderen het nog eens op hun gemakje doorlezen.

Het is gewoon netjes tegenover de bron zelf dat je die vermeldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee. Als je 'uit eigen brein' antwoordt hoef je geen bron te vermelden. Doe ik echter meestal wel als ik iets opgezocht heb en zeker als ik letterlijk tekst kopieer. In dat laatste geval is het wel een eis om je bron te vermelden en dat vind ik eigenlijk ook wel zo netjes.