Hoe komt het dat mijn mini laptop / notebook zo langzaam is en kan ik hier iets aan doen?

Ik heb een Asus Eee pc 10 Inc met Windows 7 starter. Ik heb vanaf het begin eht probleem dat hij erg langzaam is en ook steeds langzamer lijkt te worden. (msn is echt een probleem en die heb ik er nu al gegooid.) Weet iemand hoe het komt dat mijn netbook zo langzaam is en kan ik hier iets aan doen?

Toegevoegd na 4 uur:
eht = het
gegooid moet afgegooid zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De Asus EEE laptops hebben doorgaans genoeg geheugen en processorkracht. Het probleem is de SSD (Solid State Drive), die erg traag werkt.

De truc om Windows 7 goed te laten werken met de hardware is om zo veel mogelijk diensten die gebruik maken van de harde schijf (zoals Windows Indexing Service, defragmentatie, etc) uit te schakelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou overigens wel adviseren om minimaal 1gb werkgeheugen in de Eee PC te hebben (en liever nog meer). Met minder zal Windows veelvuldig het wisselbestand (swap file) benaderen, wat weer vertragend werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn doordat uw minilaptop niet voldoende ram-geheugen heeft. Dit is moeilijk te verhogen. Wel heeft Windows bij Vista en 7 de mogelijkheid om met een flash-drive zoals een USB-stick te gebruiken voor een soort upgrade door readyboost aan te zetten. Dit staat direct in de popup die te zien is als een flash-drive is aangesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt voornamelijk door de goedkope hardware die in je netbook zit. Je kan het dan ook bijna niet vergelijken met desktops.