mijn dochter wilt een laptop om te gamen en huiswerk te maken.wat zijn de minimale vereisten zodat de laptop goed draait.

het moet een laptop en geen netbook zijn.Met ingebouwde cam en mogelijkheid tot dr.loos internet.
ze heeft een budget van 400 euro

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (8)

Ik heb geen buitengewoon grote kennis van pc's of laptops, maar ik heb zelf sinds juni 2010 een acer aspire 5542G. Deze gebruik ik voor dezelfde functies als uw dochter dat zou doen en hij werkt prima!
(Het is wel een verouderd model volgens mij, vorig jaar kocht ik 'm voor €400,- bij de BCC)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou die zijn wel te koop , ik heb zelf een mini laptop van packard bell met draadloos internet, en ingebouwde cam voor €325 ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem hier is, gamen vraagt veel meer van een notebook dan internetten en tekstverwerkers, zoals word. Voor 400 euro heb je een basic laptop die prima is voor internet en huiswerk/administratie, maar gamen met middelmatige tot hoge graphics is dan al te hoog gegrepen. Ik adviseer je dochter om toch nog even door te sparen. Een goeie desktop om op te gamen heb je al voor 700 - 1300 euro. Notebooks gaan dan vaak al richting de 1500 - 2000. En nogmaals, het ligt ook vooral aan de spellen die ze wil spelen. Canyourunit.com is een site met overzichten van alle systeemeisen per spel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat waren ook altijd mijn droomlaptops, alleen inderdaad veel te duur.
Het hangt er van af wat jouw dochter onder 'gamen' verstaat. Als dat voor haar is, het op internet spelen van spelletjes zoals die b.v. via facebook en hyves worden aangeboden, komt ze er best met die 400 euro. Als ze echt zware spellen wil draaien, kan ze beter een wat duurdere laptop kopen.

Ik heb zelf goede ervaringen met Dell laptopjes en mindere met Acer, maar hoor daar ook hele verschillende verhalen over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dual core van 2ghz in combinatie met een 2GB werkgeheugen is daar al voldoende voor. Videokaart 512MB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
' Al is de computer nog zo snel, de gamer achterhaalt hem wel. '
Als je ECHT serieus wilt gaan gamen, is eigenlijk altijd alleen het snelste van het snelste met de nodige uitbreidingen op het gebied van grafische kaarten enzo 'acceptabel' . Spellen worden almaar mooier en sneller, en er is bijna geen computer - laat staan een laptop- die dat kan bijhouden. Een beetje die-hard gamer heeft dan ook een enorme snelle bak staan, en regelmatig een nieuwe nodig voor de nieuwste generatie grafisch geweld.

Wil ze echter een beetje 'normale' spelletjes kunnen doen (flashgames, kleine oude rpg'tjes, niet het nieuwste van het nieuwste), dan is eigenlijk elke computer die goed genoeg is voor een snelle internetverbinding geschikt, en zal ze binnen haar budget absoluut het nodige kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie grafische kaart, goeie processor en veel ram geheugen en natuurlijk veel schijfruimte.
Wat is haar budget? Heeft ze een voorkeur?

Toegevoegd na 51 seconden:
Sorry niet goed gelezen.
Er zijn weinig goeie laptops van 400 euro waar je kan op gamen en goed werken denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het games zijn die wat grafische prestaties vereisen, let er dan op dat er een Nvidia of ATI videochip in zit, en niet een Intel of iets anders.

Als het geen grafisch veeleisende games zijn, dan is elke notebook van 400 euro afdoende, ook met andere videochips.

In tegenstelling tot wat anderen zeggen, heb ik zelf de ervaring dat veel games prima draaien op middelmatige hardware. Ik heb zelf een desktop pc van maar 600 euro (quad core en Nvideo 9500 videokaart) en die draait mijn games moeiteloos op HD resolutie. Nou zul je voor 400 euro geen vergelijkbare laptop krijgen, dus enige consessies zal je dochter wel moeten doen in dat geval.