Als de computers gewoon prima zijn, ligt het vaak aan het internetgebruik van leerlingen. Vooral muziek luisteren en fun-filmpjes bekijken via youtube en online games spelen geven zo'n forse belasting op het netwerk, dat als jij dan serieus wilt werken, je last hebt van een trage verbinding.
Dat is op de meeste scholen dan ook niet toegestaan, maar ja, als je niet alles wilt afsluiten als school (youtube is namelijk ook heel handig voor lessen!), is het best moeilijk hier goed toezicht op te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nou dat heeft meerdere redenen.

ten eerste zijn het budget pc's(kosten bezuinigingen)en vaak verouderd.lage systeem eisen.weining ram geheugen.word niet gedefragmenteerd en iedereen op school doet er rare dingen mee.het is triest ik weet het maar het is waar.je kan je er soms aan ergeren en denken ik gooi je het raam uit.scholen bezuinigen op de verkeerde dingen en tenslotte als die pc 5 jaar mee kan dan doen ze dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook zijn er veel computers, waardoor iedereen veel op een netwerk zitten. Dat heeft er ook mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan aan de profielen liggen, als die te groot zijn duurt het lang voordat je ingelogd bent!:

(Profielen: Een gebruikersprofiel welke op het netwerk wordt opgeslagen. Het maakt niet uit op welke computer de gebruiker aanmeldt, hij/zij krijgt altijd dezelfde gebruikersprofiel. Bij het aanmelden op de computer wordt de gehele gebruikersprofiel lokaal op de computer gekopieerd, welke weer bij het afsluiten gekopieerd wordt op het netwerk. In het gebruikersprofiel staan alle instellingen, de favorieten (bookmarks/bladwijzers), tijdelijke internetbestanden, en nog veel meer, van de gebruiker opgeslagen.)

Het zou ook aan de policies kunnen liggen. Deze kunnen een trage aanmelding en een trage data verbinding
veroorzaken aangezien de server echt alles dubbel wil dubbel checken.

(Policy: Policy is een lijst met regels (registrywijzigingen) die op het userprofile of systemprofile worden uitgevoerd op machine-, gebruikers- of groepsbasis.)

Meestal zijn er op een school minimaal 100 computers te vinden. Als deze allemaal aanstaan heeft de server het druk. Deze moet alle verzoeken/acties verwerken.

(Server: Computer die binnen een netwerk voor de afhandeling van bepaalde taken zorgt. En diensten levert aan cliënts (bv. computers) op het netwerk.)
Bronnen: