Als ik de computer opstart krijg ik telkens het bericht dat ik een illegale versie van Windows gebruik, ik heb nog wel de originele installatie CD-rom

Dit is gebeurd nadat een kennis mijn computer heeft meegenomen en alles opnieuw heeft geinstalleerd, maar niet met mijn originele CD-rom. Kan ik de originele versie zelf installeren en hoe doe ik dat?

Toegevoegd na 1 uur:
Heb inmiddels wel de key gevonden en ook hoe ik het moet veranderen, maar zou niet weten wat de orignele is, staat in ieder geval niet op het hoesje van de CD-rom

Toegevoegd na 16 uur:
Heb de sleutel gevonden (sticker met hele kleine lettertjes op mijn pc) Hoe nu verder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De originele key hoort 'officieel' op een sticker te staan op de PC, als je geen retail-versie hebt (en er zijn weinig mensen die dat hebben).

Eén van de meest bizarre, achterlijke eisen ooit trouwens - dat Microsoft 't verplicht de Windows-sticker op de PC te plakken. Maar dat terzijde.

De originele key zal echter niet zomaar werken op de Windows-versie die je kennis heeft geïnstalleerd. Dit omdat er vele verschillende soorten Windows zijn (de ene XP-CD is de andere niet).
Dus redelijke kans dat je opnieuw moet beginnen met de originele CD, tenminste als je de key ooit weer kan vinden. Als er een serienummer op de CD staat, kan je waarschijnlijk wel de key krijgen door Microsoft te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon je legale CD in je PC stoppen en opnieuw opstarten. De rest wijst zich vanzelf. Als je geen maatregelen neemt ben je wel alles kwijt wat erop stond, maar ik denk dat er verder nog niets opstaat zo te horen.
escape
13 jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde probleem doch wij hebben wel de originele cd wel gebruikt. Ik heb inmiddels contact gehad met Microsoft en ze erkennen dat er problemen zijn. Ik moet nu met een telefoonnummer bellen om een nieuwe inlogcode te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows beoordeelt niet of een versie legaal of illegaal is aan de hand van de software (het cd-rom/dvdtje) maar aan de hand van de "key". Deze vind je vaak op het doosje / hoesje. Je kunt dus bv een legale cd-rom gebruiken maar een illegale key invullen en visa versa.

Waarschijnlijk kun je de nu illegale versie gewoon activeren door de juiste key (van jouw legale versie) in te voeren.

In geval van windows 7
start->computer(rechtermuisknop -> eigenschappen)->naar beneden scrollen en kan je key invoeren bij (windows activation).

Heb je Xp op Vista google even :)

Ik hoop dat je probleem hiermee is opgelost.