Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat een muis weer op zoek gaat naar voedsel nadat ze gebaard heeft?

Sinds een week of twee scharrelt er 's nachts een muisje rond in m'n kamer. Een euro of 20 geïnvesteerd in muizenvallen, maar sinds ik die drie dagen geleden heb neergezet heb ik haar niet meer gehoord of gezien.
Omdat de smiecht stukjes tapijt heeft geroofd ben ik bang dat ze een nestje heeft gebouwd, en een dag of 3 geleden is bevallen.
Kan het kloppen dat madame muis nog ligt te zogen en binnenkort terugkomt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als een muis werpt heeft ze al haar energie nodig om haar volledig van haar afhankelijk jonkies te voeden.
Ze zal zich dan ook zeker niet laten zien en in geval van hoge voedselnood zal ze zelfs een paar van haar eigen baby's op-eten om te overleven.
Klinkt raar maar in de natuur geen ongebruikelijk iets.
De jonkies zijn na 12-15 dagen volgroeid, dan zal moeder weer op het toneel verschijnen!!
Succes met je muizen-bezoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het al eens eerder op GV verteld, maar goed. Ik had ook een muis en ook tevergeefs een paar verschillende vallen geprobeerd. Uit pure wanhoop heb ik toen een kat genomen, die de muis onmiddelijk heeft gevangen. Als je geen kat wilt, leen er een. Sucses met de jacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding