Op mijn muur zit grove struktuurverf deze wil ik graag behangen hoe doe ik dit het best?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
37K

Het beste antwoord

Alabastine heeft een goedje met de naam 'wandglad', daarmee zou je een muur met structuurverf zelf glad moeten kunnen maken. Ik heb het zelf niet gebruikt, maar heb er wel positieve verhalen over gehoord.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad goed spul... >+1

Andere antwoorden (4)

Wij hadden járen geleden een fijne structuur op de muur..
Voor zover ik me nog kan herinneren, moet je de muur (helaas) eerst helemaal glad schuren !!
Pas daarna kun je de muur behangen.. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste zorgen dat je de nuur glad krijgt. Bij mij kwam het erop neer dat de helemuur afgebikt moest worden en daarna vlag geschuurt. Andere optie is om de muur te laten stucen zodat hij weer glad word
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, schuren of dichtplamuren (stucken) ; meer zit er niet op. Het oppervlak van de structuurverf is te grof om door hoe dik behang ook te bedekken, en daarnaast maakt het oneffen opervlak het hechtingsvlakte klein, waardoor je behang vroeg of laat weer naar beneden zal komen, zal gaan bobbelen of trekken.

Schuren is het makkelijkst en het goedkoopst. Gewoon met redelijk grof schuurpapier (eventueel met een machine, dat gaat wel iets sneller maar het blijft een bereklus) de muur zo glad mogelijk maken, en kleine oneffenheden die je blijft zien dichtsmeren, met wat gips ofzo. Maar het is ene verschrikkelijke stofbende.

Stucken is wel schoner, maar ook veel duurder en moeilijker om zelf uit te voeren. Bovendien kan dat alleen als de verf echt heeel erg goed op de muur zit, want je wilt natuurlijk niet het risico lopen dat de nieuwe stuck met verf en al naar beneden komt. Soms zul je dan ook de oude laag van de muur af moeten bikken, vooral als het sierpleister betreft.

Als de muur echt hopeloos is om voor te bewerken, kun je hem natuurlijk ook betengelen en bespannen. Beetje ouderwets, en kwetsbaar, maar het kan wel.

Persoonlijk zou ik zeggen : hoe ontzettend graag wil je per se dat behang ? Want wellicht knapt de muur ook heel erg op van gewoon een nieuw verfje. Eventueel kun je voor het contrast dan een kleinere muur voorbewerken en behangen. Het kan natuurlijk wel, maar het is echt een hele omvangrijke klus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb had zelfde probleem en heb de zaak opgelost met 'Alabastine gladweg' speciaal voor wanden met structuurpleister , het product is ontwikkeld om wanden met structuur weer glad te maken .
Je rolt het met een rubber roller op de wand in een dikke laag ,wacht ongeveer 25 minuten en stijkt het glad met een rubberen spaan ( kun je er bijkopen) Evt . kun je het na een tijdje nog naschuren met een schuurbord en een beetje water mocht je het nog niet glad hebben ,dan kun je het tweede keer opbrengen !!