Zou je je een goed beeld kunnen vormen van iemand door haar/zijn vragen en antwoorden op GV te analyseren?

Man/vrouw, jong/oud, werk of studie, type werk/studie, koop of huurhuis, interesses etc?

Een hoop mensen realiseren zich niet dat door op het internet bezig te zijn, je best veel over jezelf prijs geeft. Het mag dan anoniem zijn en met een rare avatar, je geeft veel informatie bloot. Dat geldt ook voor GV.

Laten we de proef eens op de som nemen. Als je denk je je een goed beeld kan vormen van iemand, wie doet er dan een opzetje voor een profiel van 1 van de GV-ers met veel punten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Antwoorden (9)

Ik heb zelf redelijk wat punten, maar ik mag zeker geen profiel van mezelf maken???

Serieus: leuke vraag, en ik denk zeker dat als je alle antwoorden per avatar bij elkaar zet dat er een socioloog op kan promoveren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou aanknopingspunten van bepaalde personen kunnen verzamelen en er dan een profiel ervan proberen te construeren.Maar ik denk dat het bij velen niet erg zal kloppen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan iemand wel leren kennen als je al zijn vragen en antwoorden gaat volgen, maar het hangt van de situatie af. ALs ik het idee krijg dat mensen mij hier stalken, ga ik 'ruis' erdoorheen antwoorden, en dan werkt het niet meer. Bij serieuze mensen wel (die die nog geen 100 punten hebben ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van mij mag je het bij mij proberen, ben erg benieuwd wat eruit komt. Een of andere schizofrene gek waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ok, moet er even tijd voor maken maar zal dat binnen doen!
Met de helft van mijn eigen antwoorden ben ik het niet eens.
Bij de andere helft lieg ik dat het gedrukt staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol
Als iemand alleen antwoord geeft op technische/weetjes vragen, dan valt dat mee. Geeft iemand echter ook antwoord op politieke/filosofische vragen, dan kan je denk ik wel een aardig beeld vormen als iemand veel vragen heeft beantwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja het is zeker mogelijk om profielen op te zetten van mensen die op GV zitten. Daarvoor hoeven ze nog niet eens veel punten te hebben. Het is echter wel een betere meting als je wat meer antwoorden en vragen van zo iemand kunt onderzoeken. Ik zie echter geen reden om dit te gaan doen, daarnaast is GV hier niet voor.

Je vraag is goed, aangezien het potentiële 'naïevelingen' waarschuwt voor het gevaar dat in 'posten' schuilt. Daar en tegen, denk ik dat het ook weer een goed iets is, dat je aan mensen kunt lezen of het de moeite waard is om waarde te hechten aan hun woorden. Of dat je soms na een derde of vierde antwoord eigenlijk ziet dat er iemand anders schuilt achter de woorden (let wel, niet iedereen is even duidelijk, maar vaak wel net zo goed bedoeld, dit heb ik al meegemaakt. Excuus hiervoor Xinix).

Daarmee gezegd, doe wat je niet laten kunt, zolang je binnen de wet privacy, voorwaarden van GV en het fatsoen blijft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me wel.
Als ik vragen en antwoorden van de afgelopen twee dagen zo bekijk, dan lijkt het me dat de gemiddelde beantwoorder qua politieke voorkeur behoorlijk links is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of ik gemiddeld ben weet ik niet.
en politiek ben ik per onderwerp weer anders:) rechts denken maakt soms de koek groter
links denken verdeelt de koek eerlijker rechts is individueel en vrijheid van denken en doen
Links is collectief en solidair met elkaar in beide vormen zijn extreme of populistische standpunten dan weer contraproductief
De ene persoon wat meer dan de andere heeft extroverte trekjes en je zou een "light"profiel kunnen schetsen, maar of het volledig is , is een andere vraag. De mens is zo complex en we tonen ons wat graag van de beste kant. Dat is ook menselijk. Het is wel gevaarlijk deducties te doen aan wat spielerei antwoorden. Dit is geen bloedernstige site , dit is een leuke amusante site met veel humor en gezond verstand.