Waar vinden we dit kasteel/Burcht ?

Toegevoegd:

Inderdaad is de afbeelding er niet bijgekomen (had hem wel geplaatst) maar het is inderdaad dezelfde als in mijn AVATAR

Aan de antwoorden te zien heb ik een goeie vraag gesteld !

C4T zat in de goede richting te denken...

Ik begrijp dat ik nu eindelijk eens een moeilijke foto heb geplaatst. Ik zal nog als hint geven dat het zo'n 338 km. vanaf huis is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Te zien aan de vlaggen zou het Polen moeten zijn.

Toegevoegd op 06-05-2009 14:50:00
Vergeet Polen (met dank aan Martijn Lodewijks die me erop wees dat de vlag van Polen een andere kleurvolgorde had)
Ik gok nu op:
Burg Hohenzollern in Duitsland.

Toegevoegd op 06-05-2009 15:34:13
Oke, ik verlaat Duitsland en ga naar Nederland.
Mijn nieuwste gok wordt: Kasteel de Haar...

Toegevoegd op 06-05-2009 22:35:48
Oke, het moet Duitsland zijn volgens verschillende aanwijzingen.
Er vanuit gaande dat je ergens in Zuid Holland woont, brengt 338 km je niet al te ver over de grens in Duitsland terecht.. Zou het Cochem kunnen zijn?
Reichsburg Cochem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je redenatie met die vlaggen, ik begin de indruk te krijgen dat dat bijvoorbeeld niet de nationale vlag van Polen zou kunnen zijn, maar een soort decoratie of een persoonlijke vlag van een (vroegere) eigenaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ben ik ook bang voor...
Kan nog weinig hits vinden met kastelen in Polen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens de Poolse vlag blijkt de kleuren andersom te hebben (wit boven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah, dank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een aantal foto's gezien van Hohenzollern en ook van Braunfels, beide vertonen enige gelijkenis, maar zijn het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet jij het dan martijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik bedoel nadat ik de foto's beter bekeken heb en die vergelijk met de avatar dan zie ik dat ik me aanvankelijk vergist had met Hohenzollern
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Geen idee hoe je dat uit die aanwijzingen afleidde, maar het is overduidelijk juist Cochem. zij bijvoorbeeld http://www.cochem-mosel.org/bild25.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest domme is nog wel dat ik er nog wel eens geweest ben ook (volgens mij ook nog binnen), maar dat is jaren geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... Het ergste in mijn geval is... als ik deze foto vanmiddag aan mijn collega had laten zien, dan was ik klaar geweest. Hij is vorige week een weekje op vakantie geweest in Cochem... Hoe danook, ik heb eindelijk mijn antwoord enik weet nu ook waar ik binnenkort een keer naar toe wil, ik woon er iets minder dan 338 km vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil er ook nog wel eens heen, ik heb trouwens veel interessante kastelen gezien vandaag, misschien voor de liefhebber nog even een linkje: http://thebigfoto.com/world-castles-i

Andere antwoorden (5)

Als je de foto in je avatar bedoelt en als ik het zo uit mijn hoofd zeg lijkt het me op het kasteel van Vianden in Luxemburg.

Toegevoegd op 06-05-2009 13:56:39
Ik denk bij nader inzien dat het niet het kasteel van Vianden is, hoewel ik ze wel op elkaar vind lijken, zie link.

Toegevoegd op 06-05-2009 14:05:00
Als ik de foto in de tweede link van een toren van kasteel Hohenzollern vergelijk met de toren in het plaatje dan vind ik dat er erg veel overeenkomst is.

Toegevoegd op 06-05-2009 14:06:31
Maar bij nader inzien bevat de toren die ik als tweede link geef kantelen en moordgaten tussen de kleine gepunte torentjes bovenop, terwijl dat niet overeenkomt met de foto hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb hem nu net ook gevonden, maar zie dat jij eerder bent. Ik hou het ook op Hohenzollern
Het is een kasteel in Krakau ( Polen ). Het is gebouwd op de Wawel heuvel.

In de vijfde eeuw was dit de schatkamer van het Poolse rijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kasteel vinden we (keer op keer) op de profielfoto van een gebruiker op GoedeVraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh?
Volgens mij in Boedpest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ik dit nu pas zie.
Ik zou, en het klinkt waarschijnlijk als een 'jaja', maar goed, direct Cochem hebben gezegd.
Serieus, ik herkende het omdat ik er een paar jaar geleden zelf in ben geweest. Ik weet nog dat er een fresco van Sint Sebastiaan opstond, dus check het maar als je me niet gelooft.