Waar vinden we dit kasteel/Burcht ?

Toegevoegd:

Inderdaad is de afbeelding er niet bijgekomen (had hem wel geplaatst) maar het is inderdaad dezelfde als in mijn AVATAR

Aan de antwoorden te zien heb ik een goeie vraag gesteld !

C4T zat in de goede richting te denken...

Ik begrijp dat ik nu eindelijk eens een moeilijke foto heb geplaatst. Ik zal nog als hint geven dat het zo'n 338 km. vanaf huis is

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Te zien aan de vlaggen zou het Polen moeten zijn. Toegevoegd op 06-05-2009 14:50:00 Vergeet Polen (met dank aan Martijn Lodewijks die me erop wees dat de vlag van Polen een andere kleurvolgorde had) Ik gok nu op: Burg Hohenzollern in Duitsland. Toegevoegd op 06-05-2009 15:34:13 Oke, ik verlaat Duitsland en ga naar Nederland. Mijn nieuwste gok wordt: Kasteel de Haar... Toegevoegd op 06-05-2009 22:35:48 Oke, het moet Duitsland zijn volgens verschillende aanwijzingen. Er vanuit gaande dat je ergens in Zuid Holland woont, brengt 338 km je niet al te ver over de grens in Duitsland terecht.. Zou het Cochem kunnen zijn? Reichsburg Cochem

Als je de foto in je avatar bedoelt en als ik het zo uit mijn hoofd zeg lijkt het me op het kasteel van Vianden in Luxemburg. Toegevoegd op 06-05-2009 13:56:39 Ik denk bij nader inzien dat het niet het kasteel van Vianden is, hoewel ik ze wel op elkaar vind lijken, zie link. Toegevoegd op 06-05-2009 14:05:00 Als ik de foto in de tweede link van een toren van kasteel Hohenzollern vergelijk met de toren in het plaatje dan vind ik dat er erg veel overeenkomst is. Toegevoegd op 06-05-2009 14:06:31 Maar bij nader inzien bevat de toren die ik als tweede link geef kantelen en moordgaten tussen de kleine gepunte torentjes bovenop, terwijl dat niet overeenkomt met de foto hier.

Bronnen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...
http://www.letsgo-europe.com/Germany/Hohen...

Het is een kasteel in Krakau ( Polen ). Het is gebouwd op de Wawel heuvel. In de vijfde eeuw was dit de schatkamer van het Poolse rijk.

Dit kasteel vinden we (keer op keer) op de profielfoto van een gebruiker op GoedeVraag.

Volgens mij in Boedpest?

Jammer dat ik dit nu pas zie. Ik zou, en het klinkt waarschijnlijk als een 'jaja', maar goed, direct Cochem hebben gezegd. Serieus, ik herkende het omdat ik er een paar jaar geleden zelf in ben geweest. Ik weet nog dat er een fresco van Sint Sebastiaan opstond, dus check het maar als je me niet gelooft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100