Kun je je doopnamen verwijderen?

Ik wil mijn doopnamen heel graag mijn doopnamen weg laten halen omdat ik niet gelovig ben. Ik heb het opgezocht en kwam tot het resultaat dat dit €5000,- zou kosten, en bij het gemeentehuis zeiden ze dat dat niet eens mogelijk was.

Weet iemand of dit kan/tegen welke prijs?

9 jaar geleden
1.5K
Amadea
9 jaar geleden
Je kunt je uit laten schrijven bij de kerk waarin jij gedoopt bent. Maar de namen die jouw ouders jou gaven blijven gewoon bestaan. Ook mensen die niet gedoopt zijn kunnen meerdere voornamen hebben.
anneliez
9 jaar geleden
Doopnamen hebben weinig met geloven te maken, het zijn dezelfde namen waarmee je in het bevolkingsregister staat ingeschreven. Meer met vernoemen naar mensen die je ouders belangrijk vonden. Niet gedoopte of niet gelovige mensen kunnen ook Anna Elisabeth of Hendricus Johannes heten Zie deze dingen los van elkaar, en het probleem is opgelost.

Antwoorden (1)

Je kunt je voornaam alleen door de rechter laten wijzigen en die zal dat alleen doen als daar een gewichtige reden voor is. Gelet op de andere antwoorden en reacties vrees ik dat de rechter dat in jouw geval niet zal doen.