wat voor soort kompas is dit?

Op het kompas staat N, O, S, W.

Dat kan niet: North, East, South, West zijn.
Maar ook geen: Noord, Oost, Zuid, West.

Weet iemand waar deze vandaan komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien Duits?
Norden, Osten, Süden, Westen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.thecompasscollector.com/product/1930s-compass-pendant-vintage-german-compass
Amadea
9 jaar geleden
http://www.abendblatt.de/img/karriere/crop105719569/4198725895-ci3x2l-w620/kompass-HA-Bilder-Fotogalerien-MADRID.jpg
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Nu ik de antwoorden zie is het logisch, maar ik had écht even een "huh...???-moment" ! Daarom een plus voor 'goeievraag'!!!

Antwoorden (2)

Duits.
Nord ost Sudoku west.

Toegevoegd na 1 minuut:
Suden

Toegevoegd na 4 minuten:
Die vier Haupthimmelsrichtungen (auch Kardinalpunkte) sind die Grundrichtungen Norden, Osten, Süden, Westen.
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
hihi, Sudoku ;-)
Er zijn meerdere talen die deze letters gebruiken. Afhankelijk van waar je hem vandaan zou kunnen hebben natuurlijk. Ik heb er zo snel twee kunnen vinden:
- Duits: Nord-Ost-Süd-West
- Zuid-Afrikaans: Noord-Oos-Suid-Wes
Het is in ieder geval niet Frans, Italiaans, Zweeds of Pools. Meer talen heb ik niet gecheckt ;)