ik vind overal vlooienpoep en eitjes maar ik kan nergens en vlo vinden op mijn kat en in huis?

Ik heb en kat en die laat overal vlooienpoep en eitjes achter. Maar op haar zelf kan ik geen enkele vlo vinden.
wat kan ik hier tegen doen?
En wie weet en goed vlooienmiddel?

Dankjewel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je overal poepjes en eitjes vind - en je weet zeker dat dat het zijn, en niet zandbakzand of huidschilfers of zo - dan zoek je blijkbaar niet goed genoeg, want dan heeft je kat ECHT vlooien. Kan best dat je ze niet meteen ziet hoor ; een kattenvacht is erg dicht. Maar met een goede vlooienkam moet je er dan zeker wat uit kunnen kammen.

Goede vlooienmiddelen zijn doorgaans de druppeltjes die je tussen de schouderbladen druppelt, eventueel aangevuld met een vlooienband. En vergeet ook niet alle plekken waar je kat graag ligt heel goed te stofzuigen. Dan krijg je de ergste overlast wel weg. Helemaal voorkomen kun je het niet ; zelfs niet door je kat binnen te houden. Je neemt namelijk zelf ook eitjes mee onder je schoenen, uit winkels enzo.

De dierenarts kan je adviseren over het juiste middel voor jouw kat. Maar ook in de dierenwinkel kunnen ze je zeker verder helpen.