mij vis zakt naar de bodem, waarom?

Mijn vis zakt altijd naar de bodem en valt dan om.. (zie afbeelding) meestal na dat hij een rondje heeft gezwommen laat hij zich gewoon naar de bodem zakken. Ook gaan zijn/haar kieuwdeksels heel snel achter elkaar open en dicht waarom gebeurt dat? Is tie dan uitgeput? Ik heb er nog 3 andere vissen bij in, soort sluierstaarten, zij zwemmen niet telkens achter hem/haar aan dus dat ik het ook niet. Ik geeft ze elke avond wat vitamine drupels ong. 4 omdat hij/zij eerst helemaal niet zwom. Eerst zat tie in onze vijver maar het ging steeds minder met em dus zit hij nu in een aquarium.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toen ik dit bij mijn vissen had, had hij het leven niet lang daarna verlaten..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk ook dat de vis niet lang meer zal leven.

Antwoorden (1)

De vis kan ziek zijn of er kan iets schorten aan de waterkwaliteit of er is iets niet in orde qua huisvesting.

Zo houden vissen al niet van een lichte bodembedekking. Zwarte kiezels is het beste.

Om zeker te zijn ga je met de vis en een staaltje van het aquariumwater naar een gespecialiseerde dierenarts.