Wat betekent c; ?

Ik vraag met het al een hele tijd af. Weet iemand het ? ik kan er niks over vonden op internet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Antoni
9 jaar geleden
Vermoed je dat dit een smiley is? Of heeft dit een andere betekenis? Wordt c; in een zin gebruikt? Zo ja, kan je dan een voorbeeld geven?
Amadea
9 jaar geleden
Als ik mijn hoofd naar rechts draai, dan zie ik een big smile (met opgetrokken mondhoeken) met een knipoog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of bedoel C: "hardeschijf C"/C-schijf.
Antoni
9 jaar geleden
Amadea, emoticons/smiley's worden over het algemeen alleen "gelezen" door het hoofd naar links te draaien, niet naar rechts.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik kom hem nooit tegen. Tot vandaag in deze vraag. kennelijk gebruik je hem zelf als smiley. Ik zou het zelf aanzien als typefout i.p.v. een smiley moet ik eerlijk bekennen. Ik gebruik zelf altijd deze:
:-) Glimlach
;-) Knipoog
:-D Heel erg lachen
8-0 Grote ogen
:-S Diverse dingen maar meestal zo iets als "Nou ja!"
:-| Afkeuring / niet leuk
;`-( Huilen
:-( Jammer/spijt Ze kunnen ook zonder de streepjes gedaan worden.
Dan gebruiken sommige mensen ook nog: ^^ of XD die twee begrijp ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni, Smileys worden steeds vaker omgedraaid, heel irritant, maar ik zie het continu.
Antoni
9 jaar geleden
LimaWhiskey, dank voor je reactie! Dat wist ik nog niet, zoals je begrijpt!

Antwoorden (1)

Het kan een deel van een opsomming zijn: a; b; c; d; e; etc.
Het kan ook een spelfout zijn. Iemand bedoelde centiliter: cl, maar typte c; (want de ; zit naast de l).
Mocht je het tegen zijn gekomen in een sms'je of een chatbericht lijkt het me het meest logisch dat het een smiley is. De C is de mond en de ; is een knipoog. Eigenlijk het omgekeerde van de knipogende smiley ;) of de overdreven versie van de omgekeerde knipogende smiley (;
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, denk zelf dat het inderdaad dat laatste is aangezien ik hem vaak gebruik. c;
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me ook de meest logische optie :)