Hoe leer ik goed Amsterdams praten?

Ik kom uit west Brabant en wil heel graag Amsterdams leren praten. Hoe moet ik dat doen/leren? Het liefste zoals dany de Munk ofzo dat lijkt me echt tof!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kan je niet echt een Amsterdams woordenboek geven maar ik denk dat je hier al een heel eind mee kan komen: aa = a of ao ee = ei l = lll o=oi s = sj v = f z = s -je = ie kunnen = kennen Toegevoegd na 1 minuut: Je kan in de bron ook kijken voor wat Amsterdamse uitdrukkingen en woorden.

Bronnen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/commu...

Ik heb het idee dat je erbij wilt horen en niet met je Brabantse accent jezelf een 'outcast' wilt voelen. Als dat de reden is om Amsterdams te willen gaan praten moet je er niet aan beginnen. Je valt altijd door de mand en dat komt heel belachelijk over. Amsterdam is een wereldstad en er worden zoveel verschillende talen en dialecten gesproken, dat het niet opvalt als je je eigen zachte 'g' produceert. Je zou je taal een beetje kunnen bijschaven naar ABN, dat valt minder op dan dat je raar Amsterdams gaat praten om in het potje te vallen. Wat anders is het als je voor een rol in een toneelstuk Amsterdams moet leren spreken, maar ga dan op les bij een echte Amsterdammer die je zonodig kan verbeteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100