Mag je hair extensions in het leger?

Ik wil bij het leger, maar ik heb best korte haren. Ze komen net onder mijn oor en ik kan geen staartje maken. Ook wil ik mijn haren niet knippen.

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik ben een vrouw. Derp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
man of vrouw?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met jouw haarlengte is het waarschijnlijk niet mogelijk om extensions te laten zetten. Je moet namelijk een bepaalde lengte hebben om een mooi resultaat te krijgen. Vraag je kapper er eens naar. Overigens ligt het aan de functie die je bij Defensie vervult. Heb jij een kantoorfunctie, dan mag je best extensions. Voor meer praktijkgerichte functies kun je je afvragen of het praktisch is om (heel) lang haar te hebben.
bamibal
10 jaar geleden
Je hebt in ieder geval wel lange spaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stellalala, we manier waarop het haar gedragen wordt heeft niets met de functie te maken, het reglement is voor iedereen van toepassing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je aan de oefeningen zit te denken dat het in de weg kan zitten? Misschien kan je dat oplossen met een hoofdbandje, zoals Roger Federer dat bij tennis heeft opgelost. http://www.aliexpress.com/item-img/Fashion-star-male-women-s-general-elastic-rope-sports-yoga-hair-band-headband-football-slip-resistant/718887449.html

Antwoorden (1)

Voor de mannen zijn er andere regels als voor vrouwen.

Er staat nergens in het reglement dat extentions verboden zouden zijn.
Men vraagt een normaal, verzorgd kapsel, lange haren dienen in een knot, staart of vlecht gedragen te worden. De haardracht mag uw veiligheid of het dragen en gebruiken van de militaire uitrusting niet hinderen.

Je hoeft dus geen extentions te plaatsen om lange haren te hebben.
Als vrouw mag het haar over de oren hangen.