hoe krijg ik motivatie om geen school meer te skipen?

Ik ben 19 jaar, en ben nu bezig met me derde opleiding. Het probleem is dat ik bijna nooit meer na school ga. Wat eigenlijk super zonde is. Dus moet eigenlijk een schop onder me kont hebben. Help me!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De motivatie moet je zelf hebben daar is weinig aan te veranderen.
Het is natuurlijk ideaal om naar iets toe te leven na je opleiding een speciale baan of functie.

Mogelijk zou je je beter moeten verdiepen in wat je later wil worden zodat je een doel heb om naartoe te streven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zonder diploma kan je tegenwoordig nog maar vrij weinig beginnen, en ik spreek uit ervaring. Er is niemand (hier of in je directe omgeving) die jou kan motiveren om je school af te maken, dat zul je toch echt zelf moeten doen. Neem dat maar aan van een drop-out . Zie het maar zo; Met een diploma kun je een beroep uitoefenen waar je plezier in kan hebben, zonder diploma moet je alle baantjes accepteren die je kunt krijgen, en dat is geen pretje dusja
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn steden waar een soort maatjesprogramma is om jongeren te motiveren hun school af te maken. Maar jij zou dat niet meer nodig moeten hebben omdat je volwassen bent, en dus iig moet proberen volwassen keuzes te maken. En dat is : Denken aan je toekomst.
Misschien motiveert het je om in je vakantie een of ander geestdodend saai baantje te zoeken waar je geen opleiding voor nodig hebt. En kom je er zo achter dat dat echt niet is wat je wilt, dus dat je wel moet studeren.
En ja je moet vaak door het zuur om het zoet te bereiken, maar als je weet wat je wilt gaan doen, is dat zuur makkelijker te doorstaan
10 jaar geleden
Betaal jij je eigen schoolgeld? Ik zie dat zelf als een motivatie om naar de saaie hoorcollege's te gaan en al die tussenuren uit te zitten. Dat geld krijgen ze toch van mij, dus waarom zou ik het betalen en dan niet gaan? Kan je net zo goed niet naar school gaan, lijkt mij.