Krijg ik mijn oude ID kaart terug als ik een nieuwe aanvraag.

Ik moet een nieuwe ID kaart omdat er scheurtjes inzitten en ik daarmee niet mag vliegen, alleen mijn oude ID kaart is nog geldig tot 2016. Nu is mijn vraag zodra ik een nieuwe krijg, krijg ik dan die oude terug?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, die krijg je niet terug, je mag maar 1 ID kaart in bezit hebben, de andere wordt vernietigd door de gemeente. Dit om frauderen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, bedankt!
Nee. Het zou ook geen nut hebben, want de oude is niet geldig meer op het moment dat een nieuwe is uitgegeven.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, bedankt! Ik wist niet dat die andere gelijk niet meer geldig was.
En nu het goede antwoord.
Ja die krijg je terug als je dat wilt.
Maar ze maken er wel gaten in om te laten zien dat de kaart niet meer geldig is.
Zie de bron van de rijksoverheid.
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Dan krijg je je kaart dus niet terug. Alleen een verminkt exemplaar.
VS wil de oude kaart nog kunnen gebruiken (zie Reacties).
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik geef toe, dat ik die reactie nog niet gelezen had. Naar mijn mening is "verminkt" toch een vorm van terug krijgen. En dat was de oorspronkelijke vraag. Vandaar mijn antwoord.
SimonV
10 jaar geleden
In ieder geval geen reden voor een min.
Plus ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij ook een plus, ik hou niet van ongemotiveerde minnen :)