Wie weet wat dit voor vliegje is?

Heb sinds n paar weken n plaag van deze vliegjes in huis. Het zijn geen fruitvliegjes, komen niet op voedselwaren af of van af. Tegen de avond komen ze tot leven.
Zijn bijna te snel om dood te slaan met de hand.
Je ziet ze vaak pas in de namiddag op t plafond en op de muur zitten.
Wie o wie wat dit is? Waar ze vandaan komem? Hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

ziet uit als een sciara , als je kamerplanten in huis hebt komen ze uit de potgrond en dan is deze duidelijk te nat, bestrijden kun je deze door de potgrond helemaal op te laten drogen ,of eventueel een preparaat op basis van BTI te gebruiken te koop bij de betere natuurtuinwinkel ook nematoden of roofmijten werken goed