Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Uit welk jaar komt de 3.4 v6 motor van de Chevrolet Trans Sport? En wat effect heeft het gebruiken van de verkeerde benzine op de motor?

Ik vraag dit omdat ik laatst bij de pomp stond en je daar speciale benzine kon kopen die goedkoper was, maar alleen voor benzinemotoren van na t jaar 2001. Ik dacht toen omdat ik ooit ergens gelezen had dat de trans sport tot 2005 gebouwd werd dat dit wel kon en heb er dus ook 60 liter van getankt. Maar later kwam ik er achter dat de trans sport ook voor 2001 al gebouwd is, en ik weet t bouwjaar van die van mn vader niet...
Uit welk jaar komt de motor van onze auto, of hoe kom ik daar zelf achter? En wat voor kwaad kan het als de motor van voor 2001 komt?
(de auto is ondertussen zonder problemen van rotterdam naar harlingen gereden, dus ik neem aan dat al een deel van die speciale benzine gebruikt is.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
642

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij wil je weten of je auto geschikt is voor benzine waar ethanol aan is toegevoegd (E10 brandstof). De Chevrolet Trans Sport staat niet op de site
genoemd als E10 geschikte auto.

http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/

Voor de zekerheid kan je de dealer / importeur natuurlijk contacten.

E10 kan met name leiden tot beschadiging van rubber en kunststof afdichtingen, keerringen en pakkingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaal moet u dat kunnen zien op het kentekenplaatje of op de inschrijvingsdocumenten.
Zo niet kan u het zelf bij benadering bepalen aan de had van de uitrusting, bv al of niet met airbag, plaatsing van de mistlichten, enz, zie bijgevoegde link.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik kan Trans Port enkel terug vinden bij Pontiac en nergens bij Chevrolet.
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_60%C2%B0_V6_engine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om een Nederlandse auto, iets anders gereged dan in België.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks Vincent, link is aangepast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is wel zo dat de link van de Chevy naar de Pontiac verwijst.
Om de exacte datum van productie te achterhalen van de motor moet je het motornummer hebben.

Dit moet ergens op het blok duidelijk leesbaar zijn ingeslagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding