Hoe zet je zelf je bril recht?

Mijn bril staat scheef. Kan ik dat zelf oplossen of moet je dan toch echt naar een brillenzaak toe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet zelf doen, gaat hij kapot
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een metalen bril is, kan je het met een beetje
handigheid zelf doen
Als de bril van kunststof is moet je er zelf niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt allemaal, inmiddels ben ik naar een brillenzaak gegaan alleen heeft zij hem nog schever gezet ;)

Het beste antwoord

Dat ligt aan de oorzaak. De brillenzaak heeft een apparaatje waarmee ze het montuur kunnen verwarmen, waardoor het buigen makkelijker gaat en het montuur minder snel breekt. Voor de kosten hoef je een bezoekje aan een brillenzaak niet te laten. Vaak is het gratis of betaal je maar 1 euro om je bril recht te laten zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zelf doen kan maar is niet verstandig. Doordat je hem niet verhit is de buigzaamheid minimaal en kan hij afbreken de brillenzaak gaat je echt niets vergoeden dan. Niet zelf gaan verhitten dat smelt hij.