Loos alarm lijkt me als hulporganisaties uitrukken voor een brandmelding en het blijkt alleen maar een kleine rookontwikkeling te zijn. Melder denkt dat er iets ergs is, maar het blijkt mee te vallen.

Vals alarm lijkt me als hulpdiensten bewust opgeroepen zijn terwijl de melder weet dat er niets aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Maar er hoeft zelfs helemaal geen rookontwikkeling te zijn. Iemand kan een brandlucht ruiken en alarm slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 het eerste is onbewust bellen terwijl er niet veel aan de hand bleek te zijn (onbeheerde boodschappen tas waar dus geen bom in zit). het tweede is als er bewust wordt gebeld terwijl er niets aan de hand is.
Het lijkt mij dat loos alarm met goede bedoeling wordt gegeven,maar dat later blijkt,dat er niets of weinig aan de hend was.
Vals alarm wordt opzettelik gegeven door lolbroeken of andere onveratwoordelijke figuren,dus door mensen,die van tevoren weten,dat niets aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loos alarm is als er bij wijze van spreken een vlinder langs de detectie-oog gaat. En vals alarm wanneer er wat mis is met de apparatuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Als je bijvoorbeeld belt naar de politie is bij loos alarm dat er je hebt gebeld terwijl er meer niets aan de hand is.
vals alarm is gewoon streken met bellen naar de politie (als voorbeeld)