Wat is de maximale straf die Wilders kan krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat hangt ervan af, wat ze allemaal bewezen kunnen krijgen, maar ik schat de kans dat hij een straf krijgt minimaal, zelfs nul... Hij heeft de beste advocaten, dus dan is de kans op veroordeling sowieso kleiner...

Bronnen:
http://www.wuz.nl/artikel/36457.Tenlastele...

Op groepsbelediging (artikel 137c wetboek van strafrecht) staat een maximale straf van een jaar cel, evenals op haatzaaien (artikel 137d). Samen levert dat iets minder dan twee jaar op, omdat je straffen niet zomaar bij elkaar mag optellen.

Hij kan gewoon geen straf krijgen. Ik zou trouwens niet eens weten waarvoor hij dan wel een straf zou kunnen krijgen. Nederland staat er toch zo om bekend dat je hier mag zeggen wat je wilt? Daar is iedereen toch zo blij mee? Dan moeten ze ook niet zeuren als Dhr. Wilders het zijne zegt. Daarnaast is het meeste wat hij zegt ook gewoon de waarheid, maar dat mag dan weer niet gezegd worden, anders ben je gelijk weer een racist. Vaak zegt hij dingen die veel mensen denken, maar niet durven te zeggen. PS: Als persoon moet ik verder niet veel van Wilders hebben.

Zetelverlies Toegevoegd na 1 minuut: (met andere woorden, hij zal geen straf krijgen, en zal daarom dit proces vooral gebruiken om zetelwinst te maken. Lukt hem dat niet, dan heeft hij de maximaal mogelijke straf te pakken)

als wilders een straf krijgt dan zal dat maximaal voorwaardellijk worden en mischien een geldboete . als de moslims zich beledigd voelen door wat wilders gezegd zou hebben dan kan ik op 1 dag wel 100 keer aangifte doen voor belediging van de moslim jegens mij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100