Hoe is een zwangerschap bij een chihuahua te herkennen?

Heb een chihuahua met een aardig dikke (harde) buik en opgezette tepels ook is ze stiller als normaal. Kan dit op een zwangerschap wijzen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja, dat kan een zwangerschap zijn of een schijnzwangerschap. Hoe oud is het teefje en is er kans dat ze gedekt is? De enige manier om het zeker te weten is door een echo te laten maken door de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Net zoals bij iedere andere hond. Gedrag is anders en tepels scheiden melk af. Maar dit kan net zo goed een schijnzwangerschap zijn. De enige manier om het zeker te weten is een echo laten maken bij de DA, dit is niet onverstandig, gezien een schijnzwangerschap kan leiden tot een baarmoederontsteking. Ik hoop voor je dat ze niet zwanger is, fokken met een Chihuahua met Merle kleur wordt sterk afgeraden ivm complicaties (vaak ongezonde pups).