Wat is een aarde steen en wat doet ie?

Ik heb van iemand een steen in een hangertje gekregen met het verzoek die te dragen
Het is een bruine gladde steen
Weet iemand dit?
Of waar op internet kan ik dit vinden?
Fijne dag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is een steen. Wat hij doet? Als een steen aan je nek hangen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ritsuka
Ja idd en hij is ook nog mooi!
Op google vind ik allemaal info die ik niet direct zoek
Moeilijke dingen
Ik wil alleen weten wat ie doet zoals is ie voor beter te slapen? Of tegen pijn?
Cryofiel
11 jaar geleden
Je gaat er beter van slapen als jij gelooft dat je er beter van gaat slapen.
Je gaat er juist slechter van slapen als jij gelooft dat je er slechter van gaat slapen.
Hij heeft geen invloed op je slaap als jij weet dat stenen geen invloed op je slaap hebben. Hij helpt tegen de pijn als jij gelooft dat hij helpt tegen de pijn.
Hij maakt de pijn erger als jij gelooft dat hij de pijn erger maakt.
Hij heeft geen invloed op de pijn als jij weet dat stenen geen invloed op pijn hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand hem op je hoofd laat vallen veroorzaakt hij pijn.

Het beste antwoord

Stenen doen niets actief. Stenen weerkaatsen licht en daardoor kun je ze zien. Daarnaast hebben ze een relatief hoge dichtheid, waardoor ze een aanzienlijke massa kunnen hebben voor een kleine inhoud. Aardesteen verwijst meestal naar Jaspis of Agaat.

Stenen kun je aan een hangertje dragen omdat je ze mooi vindt, of als aandenken aan een plek waar je de steen vandaan hebt of een persoon van wie je de steen gekregen hebt.

Er bestaan allerlei spirituele websites waar magische werkingen aan verschillende stenen worden toegeschreven. Hiervoor is geen enkel wetenschappelijk bewijs. Ook de spirituelen zelf zijn er nog niet helemaal over uit. Vergelijk de veronderstelde werking van agaat maar eens in bron 1 en 2 van dit antwoord. Volgens de ene werkt het bij aandoeningen aan de luchtwegen en koorts, volgens de andere bij aandoeningen aan de blaas.

Beide sites geven overigens aan dat agaat je kritischer laat denken, dat is in mijn optiek wel nuttig als je in de waan verkeert dat stenen je persoonlijkheid veranderen. Als je echt kritischer wilt denken, neem dan liever je toevlucht tot bron 3 bij dit antwoord.

Nogmaals: Stenen kun je aan een hangertje dragen omdat je ze mooi vindt, of als aandenken. Er is geen enkele theoretische of praktische reden om aan te nemen dat ze een actieve werking hebben. (met uitzondering van radioactieve mineralen, die veroorzaken diverse vormen van kanker)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je heldere antwoord ;-)
Ik heb hem dan gekregen om kritisch te denken
Ik weet voldoende
Vermakelijk antwoord
Dank je en een fijne dag