bevroren gans, wat te doen??

Een van mijn Toulouseganzen kon vanmorgen niet lopen door bevriezingsverschijnselen. Ik heb hem in de schuur gezet waar het 4 graden is. Hij zit nu al de hele morgen met zijn kop tussen de veren, en beweegt niet.
Heeft er iemand nog goede raad?

M.vr.gr.

Gina

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Och arm beestje. In ieder geval zou ik hem een lekker warm plekje geven en kijken of de poten ed allemaal bewegen en doorbloed zijn. Maar zeker even de dierenarts bellen om te kijken of die er naar kan [komen] kijken. in principe zouden ganzen goed tegen dit weer moeten kunnen en luwte op zoeken als het te winderig wordt. Dat deze bevriezingsverschijnselen heeft betekend dat die mogeijkheid wellicht niet anwezig is: Kijk even of je de ganzen ergens binnen kan laten als er geen luwte voor is.

Gewoon even een dierenarts bellen, die helpt je verder.

goed dat je hem niet te warm hebt gezet. je zou hem nog wat warm water met druivensuiker kunnen toedienen met een spuitje zonder naald.

Naar het vogelasiel brengen, die hebben daar veel meer ervaring mee. Ook al is het allemaal goed bedoeld natuurlijk.

In erica (drenthe) hebben ze een specile ganzen opvang . daar komt hij zodra het kan tussen zijn soort genoten

wat zielig zeg je had het eigenlijk ook kunnen voorkomen het vriest al een paar weken dus je had al voorzorgsmaatregelen moeten nemen maar dat is achteraf ga naar een dierenarts en houdt hem tot die tijd goed warm maar ga in geen enkel geval met een fohn de poten warm maken want deze kunnen heel snel verbranden je kunt hem wel in een lekkere opgewarmde handdoek draaien en de pootjes masseren zodat de doorbloeding weer opgang komt succes

Zet die gans dan voor tijdje binnen. Andes lost die zich moelijk. Succes.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100