Ik zag een kenteken laatst op een pakeerplaats en vroeg me af of dit wel mocht? Ik ging er aan voelen en bleek dus een sticker te zijn

Kentekenplaat aanpassingen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bedoel je letters afplakken zodat dit andere letters lijken? nee dit mag zowiezo niet, en een sticker is geen geldige bewijs dus is ook verboden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk was dit een export kenteken. Wit met zwarte sticker letters. Dat betekend dat deze auto het land uit gaat. Wanneer deze auto zo´n kenteken heeft gekregen moet hij binnen (ik geloof) 2 weken het land uit zijn. Het is dus slechts een tijdelijk kenteken.

Ook kan het nog zijn dat dit een luxe sportwagen was waar een kleine sticker kenteken (wel gewoon Nederlands, geel met zwart) opzat. Officieel mag dit niet maar vaak wordt dit door de politie door de vingers gezien.

Auto's dit oorspronkelijk in de VS geleverd zijn krijgen in NL een kleiner kenteken. Dit is toegestaan mits hier een aantekening van gemaakt is in het kentekenbewijs. Vaak zijn dit echter geen stickers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan het ook een importkenteken zijn? Of zien die er anders uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is een nederlandse auto en niet vanaf het buitenland ik zag later op een dag ook een afgeplakte NL sticker die zwart was inplaats van blauw
Nee dit mag niet. Heb je het kenteken onthouden. Dan zou ik het melden bij de politie. En opsporing verzocht in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Treurig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt wel!