Kan iemand mij een verschil een een overeenkomt vertellen tussen de doodstraf in china en de doodstraf in de VS?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De overeenkomst: het resultaat is uiteindelijk hetzelfde...

Antwoorden (2)

In China wacht je minder lang op het voltrekken van de doodstraf. China kent ook een voorwaardelijke doodstraf die omgezet wordt naar levenslang bij goed gedrag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanwaar de min?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De overeenkomst dat je wordt gedood bij de tenuitvoerlegging (executie) lijkt mij wel duidelijk. Het verschil maak je m.i. niet duidelijk.
De doodstraf opzich is hetzelfde, gezien een dood persoon in China net zo dood is al een persoon in Amerika.

Regels zijn misschien iets anders, media aandacht meer of minder, maar het blijft hetzelfde.