Het is 'het' tarief.
Het lage tarief is in Nederland 6%, het hoge sinds kort 21%.
11 jaar geleden
Met de "l" wordt het lage tarief bedoeld. Met de "h" wordt het hoge tarief aangegeven. De btw is de Belasting over de Toegevoegde Waarde. Deze belasting wordt ook omzetbelasting genoemd.

De belasting wordt geheven op de verwachte marktwaarde die aan een product wordt gegeven in elke stap van het productie- of distributieproces. Uiteindelijk wordt de btw betaald door de consument.

Er zijn twee tarieven. Het lage tarief is 6%, het hoge tarief is 21% van de prijs. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Omzetbelasting
Antoni