Heb op lowlands mezelf onder laten kalken met latex muurverf, krijg t niet uit mn haar! Iemand tips??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

was met wasbenzine tertepine ofzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kauwgom uit je haar krijg je eruit door het te laten invriezen... Misschien helpt dat ook wel voor haarverf! Nou is de vraag hoe jij je haar laat invriezen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal heel flauwe antwoorden zeg. Latex is een muurverf op waterbasis. Dis water water en nog eens water succes en...... Nooit meer doe he
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. AFWASBAAR :

Als men bij muurverven spreekt over AFWASBAAR dan wil dat zeggen dat je de muurverflaag met water kunt VERWIJDEREN,
je kunt hem er dus AFWASSEN. Je kunt hem dus niet met water schoonmaken want dan lost hij op.

Dit soort muurverf noemt men ook wel VEEGVASTE muurverf ( droog af te vegen).
Het is een goedkope muurverf alleen voor binnengebruik.

2. WASBAAR :

Met WASBAAR bedoelt men dat de muurverf met lichte reiniginsmiddelen en water is schoon te maken.
Hoe goed zo'n muurverf is schoon te maken hangt zeer sterk af van de kwaliteit.

De meeste wasbare muurverven zijn ACRYLAAT MUURVERVEN meestal in de handel gebracht als TEX of LATEX muurverven.

3. SCHROBBAAR :

Met SCHROBBAAR bedoelt men dat de muurverf met reinigingsmiddelen, water en een zachte borstel is schoon te maken.
De mate van "schrobbaarheid" hangt ook hier weer sterk af van de kwaliteit.
Sommige soorten zijn alkaliënbestendig en dus geschikt voor vers pleisterwerk of beton.
Deze soort muurverven worden binnen en buiten toegepast.
Goede kwaliteiten ACRYLAATVERFMUURVERF of SYNTETISCHE MUURVERF zijn schrobbaar.

4. CHEMICALIËN BESTENDIG :

CHEMICALIËN bestendige muurverven zijn bestand tegen allerlei chemicaliën, oplosmiddelen en alkaliën.
Deze muurverven zijn te reinigen met zware, speciale reiningsmiddelen en bijvoorbeeld hoge druk spuit. ( graffiti ).
Deze soort muurverven worden meestal buiten toegepast op betonwerk of speciale objecten.
2-COMPONENTEN MUURVERVEN (EPOXYVERVEN) en CHLOORRUBBERVERVEN zijn chemicaliënbestendig.

Het is dus niet vanzelfsprekend dat het uit te wassen is.
Het ligt er maar net aan wat de samenstelling van de latex muurverf was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verf die in je haar is gekomen, kun je er het beste 'uitpulken', maar dit werkt meestal alleen bij kleine hoeveelheden. Het helpt veel om iemand anders te hebben, die dat voor je doet. Met een goede luizenkam of een dergelijke fijne kam, kom je ook een eind.

Ik weet verder niet hoeveel verf je in je haar hebt. Opgedroogde latex is meestal goed bestand tegen water en helaas ook warm water. Natuurlijk is er allerlei chemische zooi om het eruit te krijgen, maar dit is niet goed voor jou en je haar en dan is afknippen het overwegen waard.