Ik zoek iemand die Maori en Polynesian symbolen kan herkennen en omschrijven. Weet iemand een website/email-adres?

Ik heb een tattoo laten zetten en de tatoeëerder zei me dat het een maori/polynesian-tattoo was. Hij heeft deze zelf uitgetekend en aangepast. Mij zei dit verder niks. Nu las ik net op internet dat maori en/of polynesian een bepaalde betekenis kent achter symbolen. Graag wil ik erachter komen wat mijn tattoo inhoud d.m.v. een specialist/kenner een foto te sturen en deze te laten 'uitlezen' qua symbolen. Hopelijk hebben jullie een goede voor me! Alvast super bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Zou contact opnemen met Rob Deut, hij is hier erg ervaren in. Geen enkele Maori of Polynesian tattoo kan gelijk van betekenis zijn. Over dit soort tattoos wordt gezegd dat de tattoo exclusief voor de persoon ontworpen dient te zijn.

Het volgende staat hierover geschreven:

Deut heeft zich gespecialiceerd in de Ethnic, Oceanic South Seas eiland tribal stijl tattooing waaronder de Maorii Kiri-Tuhi stijl waarbij de koru, de ontvouwende fern, het hoofdmotief is.

Of de meer met Zwarte vlakken gebaseerde Marquesan stijl, die ervoor diende om de krijgers die ten strijde trokken, te bechermen, kracht te geven en de vijand af te schrikken.
Maar ook om de vissers te beschermen, hun koers terug naar huis te vinden, en van een goede vangst te voorzien .

De Society eiland stijl is voornamelijk gebaseerd op het naar parelduikende volk te behoeden voor de talloze gevaren tijdens het duiken naar parels .
Rangen en standen kan men ook aflezen in de Tatau in heel polynesia zijn er ontwerpen die alleen voor een chief of een andere hoge functie beschikbaar zijn, deze designs zijn tapu voor de gewone mens.

Dan zijn er nog de Hawaiian tapa, haaietanden en speerpunt gebaseerde ontwerpen, SamoaCook-eiland designs, Papua New Guinea Solomon eilanden enz.enz. (meer uitleg over deze Oceanic stylen verderop in de website)

De op deze website getoonde tattoos dienen niet als een catalogus van wat er voor handen is, maar meer om te laten zien wat mogelijk is...
Dit zijn Tattoos exlusief ontworpen voor deze mensen, aangaande hun verhaal omtrent familie verleden, heden, hun dromen, wensen, werk, reizen, en nog meer persoonlijke informatie.
Dit is de drager van de tattoo zijn sacred totum en kan door niemand anders gedragen worden.

http://www.robdeut.com/