Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke leerstijltesten zijn er die je online kunt invullen?

Elke cursist/leerling heeft zijn eigen voorkeur voor een bepaalde leerstijl. Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met bepaalde leerstijl testen, die geënt zijn op verschillende onderwijskundigen.

Ik zoek goede links en als je een link geeft, zou je dan ook kunnen noemen wiens leerstijl dat is en wat daarvan het kenmerk is (oftewel waar de test vooral op let)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

kenmerkentest van Kolb: bron 1 (doener,denker,beslisser)
leerstijlentest van vermunt: bron 2 Ongerichte leerstijl
Reproductieve leerstijl, Betekenisgerichte leerstijl, Toegepaste leerstijl
leerstijlentest van erasmus universiteit: bron 3

ze letten allemaal vooral op wat je belangrijk/interessant vind en wat jij zou doen in bepaalde situaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt de theorie van Kolb, maar ook die van Vermunt. Persoonlijk vind ik die van Vermunt interessanter. De theorie van Kolb gaat uit van verschillen in leerstijl bij het functionele leren, dat wil zeggen iets leren om er ook iets mee te kunnen doen. In de theorie van Vermunt wordt het begrip leerstijl meer benaderd vanuit de invalshoek van het schoolse leren, dat wil zeggen: welke leerstijl hanteert de leerling bij voorkeur om zich de stof eigen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding